Profesjonalna ekspozycja w sklepie

Zakupy są czymś, co robi każdy z nas. Bez względu czy mamy  kupić chleb, mięso, buty czy zestaw mebli, to staniemy się klientem jakiej firmy. To, którą wybierzemy jako miejsce zakupu, zależy od wielu czynników, często podświadomych.

Jak powinno się aranżować wnętrza sklepów?

ekspozycja w sklepieJuż od dawna wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, dlatego każdy przedsiębiorca w nią inwestuje. Jednak liczy się także wygląd sklepu, ułożenie w nim asortymentu, aranżacja wystawy czy nawet światło w lokalu. Wbrew pozorom ekspozycja w sklepie jest bardzo ważnym czynnikiem decydującym o dokonaniu lub niedokonaniu transakcji przez klienta. Kupujemy oczami, zatem to co ładne, będzie chętniej kupowane i handlowcy oraz osoby odpowiedzialne za aranżację wnętrz sklepowych powinny o tym wiedzieć. Przeważnie pierwszy kontakt jaki klient ma z konkretnym sklepem dotyczy wystawy, czyli miejsca najbardziej widocznego. Powinna ona przyciągać uwagę, zachęcać do wejścia do sklepu i mieć miłe skojarzenia. W cukierni będą to smakowite ciasteczka, ciasta i pieczywo perfekcyjnie wyglądające. W sklepie odzieżowym z pewnością znajdziemy manekiny, na których założone się modnie dobrane elementy odzieży i dodatki tworzące perfekcyjne stylizacje. Klient patrząc na taką wystawę będzie chciał wyglądać tak sama, zatem wejdzie do sklepu. Podobnie jest z wnętrzem, gdzie znajdują się półki sklepowe i regały. Tu liczy się każdy szczegół, nawet kolory, światło czy zapach unoszący się nad klientami potrafi wspomóc podjęcie decyzji o zakupie.

Obecnie wiemy bardzo dużo na temat świadomych i nieświadomych zachowań klientów, dzięki czemu możemy na nie skutecznie wpływać, wykorzystując dostępne środki. Sklep musi się miło kojarzyć, aby klient chciał do niego wrócić i tu ważną rolę odgrywa ekspozycja.